Travel diaries (+ VLOG) - seiklused Hollandis

(PS! Video leiate postituse sabast :)

Käisime Kaleviga aprilli lõpust mai alguseni Hollandit avastamas. Olen Amsterdamis juba kord käinud, kuskil viis aastat tagasi ning alates sellest ajast on Holland mulle väga positiivselt meelde jäänud. Juba mitme aasta eest seal riigis olles teadsin, et tahan kunagi tagasi tulla just kevadel, et imetleda lõputuid tulbiväljasid, kuna just see on ju üks Hollandit tuntuks tegev faktor.

Tõsi küll, see pole muidugi ainuke faktor - jalgrattad, kanalid ja pisikesed sillad, juust, tuulikud, puujalanõud, marihuaana...neid maailmatuntuid näitajaid on seal ühe pisikese riigi kohta lõputult palju. Mind ääretult paeluvad riigid, mis on nii omanäolised!

ÖÖBIMINE. Algselt oli meil plaanis külastada vaid Amsterdami. Hakates aga kuskil kaks kuud enne reisi majutust otsima, avastasime, et Amsterdamis selles ajavahemikus normaalses hinnaklassis peavarju on täiesti võimatu leida! Isegi "ühika" stiilis toad (kus ma ka väga odava hinna eest ei ööbiks), kus magab koos vähemalt 10 inimest, maksis voodikoht alates 50 eurot öö ÜHE INIMESE KOHTA! Hetkeks tabas meid korralik lootusetus, kuid siis hakkasime kaaluma ka muid Amsterdami ümbruses asuvaid linnu. Ja tänu taevale, et me seda tegime, kuna valisime endale ööbimiskohaks ühe armsaima linna, millel nimeks Utrecht. Tegelikult oli seda linna mulle varem maininud ka blogija Piia, kes kunagi mõned aastad seal elades veetis. Utrechtis leidsime majutuse Stay Okay Centrum hostelis, kus saime neljaks ööks kahekohalise toa veidi alla neljasaja euro eest. Kuigi tegu on hosteliga, oli see ääretult puhas ja igati oma hinda väärt. Asukoht oli täpselt kesklinnas, kõik olulisemad kohad olid vaid mõne minutilise jalutuskäigu kaugusel. Hostel ise on väga noortepärane ja ägedalt disainitud, meenutas paljugi meie Tartu Hektorit. Teisel korrusel asus ka baariala, kus sai hommikul süüa (lisaraha eest, meie seda võimalust ei kasutanud) ja õhtuti olid erinevad teemaõhtut ja happy-hour. Kokteilid olid mõistliku hinnaga ja maitsesid hääd!

Utrechtis ühel kanalil paiknev "culture boat" oli ainuke koht, kus me selles linnas kanepit müügil märkasime. Seda sai soetada igal kujul ning kohapeal ka tarvitada.

Utrecht ise on täitsa mini-Amsterdam. Kõik omadused, mis Amsterdami nii mõnusaks teevad on ka seal olemas, lihtsalt turiste on oluliselt vähem. Linna elanikud (ja Hollandlased vist üleüldiselt) olid äärmiselt mõnusalt rahulikud ja rõõmsameelsed. Ei olnud tunda suurlinnadele omast kiirustamist, vaid kõik lihtsalt kulgesid ja inimestel oli tihti muhe naeratus näol. Muidugi, nagu ka pealinnas, liigeldi seal enamasti ratastega. Nagu piltidelt ja all olevalt videolt ka näha, siis ilmaga meil eriti ei vedanud. Peaaegi kõik neli päeva sadas! Kuid õnneks see ei rikkunud meie tuju ega avastamishimu karvavõrdki! Kondasime iga päev tundide viisi ringi, nii et päevas kohustuslik 10 000 sammu sai mitmekordselt täidetud. Meile mõlemale avaldas väga muljet selle pisikese linna rohelus - pargidki olid korralikult metsistunud (ikka kõige paremas mõttes), mitte ideaalselt rohitud ja niidetud ja puud võrdsete vahedega ritta istutatud. Korraks oli võimalik täitsa unustada, et viibid tegelikult linnas.

Selle gräffiti leiad SIIT!

MOOK pancakes

Amsterdami Central rongijaam

I Amsterdam tähed lennujaama juures

Amsterdami külastasin esmakordselt aastal 2012 ning mälestused on sellest imekaunist linnast kustumatud. Amsterdam on minu silmis väga mitmekülgne paik - mõned lähevad sinna kunsti nautima, mõned lähevad korralikku pidu pidama, mõned lähevad mööda kanaleid ja kanali ääri kondama. Kuna Hollandi pealinnas on kõigile midagi, toob see kaasa ka suure turistide hordi, eriti kevadel. 2012 aastal külastasime Amsterdami sügisel ning ma ei mäleta, et siis olukord päris selline oleks olnud. Sel korral oli põhitänavatel kohati üpris keeruline liigelda, sest rahvamass oli meeletu. Küll aga kui keerata väiksematele tänavatele, mis tihti on niikuinii kõige kaunimad, oli olukord palju meeldivam. Van Goghi muuseumit ega ka maailmakuulsat Rijksmuseum´it me ei külastanud, vaid seadsime oma sammud hoopis Moco muuseumisse. See asub täpselt kahe eelnevalt mainitud maailmakuulsa muuseumi juures, kuid sealt leiab enamuselt moodsat kunsti. Hetkel on seal tuntud tänavakunstniku Banksy näitus. Kalev oli eelnevalt Banksy'st rohkem teadlik kui mida, ma olin vaid nime kuulnud. Kuid muuseumisse astudes tundusin kõnekad maalid vägagi tuttavad ning mind hakkas selle anonüümse kunstniku töö ja lugu väga paeluma. Otsustasime piletitele lisaks ka audiogiidid osta ning see tegi ringkäigu kindlasti oluliselt informatiivsemaks (kokku maksis pilet + audiogiid 15 eurot). Maja, kus muuseum asub on juba omaette vaatamist väärt.

Kanepi hõngu ja müügikohti on Amsterdamis kindlasti oluliselt rohkem kui Utrechtis. Samuti on seal müügil ühed naljakamad ja omanäolised suveniirid, mida eales näinud olen. Võite ise ette kujutada, mida silmas pean... :D Muidugi külastasime ka punaste laternate tänavat, kuid kuna kellaaeg oli üpris varajane, siis akendel tantsivaid neidusid eriti näha ei olnud. Külastasime ka seksmuuseumi, kuid sellest pole meil vist ühtegi pilti. Ilmselt seetõttu, et see oli päris veider ja koomiline kogemus. Pilet maksab iseenesest 5 eurot, niiet kui aega ja tahtmist on, siis miks mitte sisse kiigata! Muidugi on Amsterdamis ka kanepi ja prostitutsioonimuuseum.

PS! Väike nipp neile, kes soovivad kuulssa I Amsterdam sildi juures pilti teha. Pole mõttet seda teha Rijksmuseumi ees, kuna suure rahvamassi tõttu pole silti peaaegu, et nähagi. Pigem tee oma pilt lennujaama (Schiphol) juures asuva sildi ees.

Ühistransport on Hollandis üpris kallis, kuid mugav, kiire ja puhas. Utrechis ööbimise kasuks otsustasime suuresti seetõttu, et Schiphol lennujaamast sai otse Utrechi keskusesse rongiga, mis käis üldiselt iga poole tunni tagant. Pilet maksis kuskil 8 euro ringis (+1 euro teenustasu iga ostetud pileti eest) ja sõit kestis 40 minutit. Rongiga sõitsime päris mitu korda edasi tagasi, ka siis, kui Keukenhofi läksime. Parim viis selleks meie jaoks oli minna rongiga Utrechist lennujaama ning lennujaamast bussiga Keukenhofi. Ostsime kombo-pileti, kus oli edasi-tagasi bussipilet hinna sees (hind kuskil 25 eurot).

See pilt on tehtud lennukist, tagasiteel Eestisse. Tulbipõldude väljad tundusid lõputud!
Keukenhof ise on üks maailma tuntumaid lilleaedasid, mis suuresti pühendatud just tulpidele. Nagu piltidelt näha, oli seegi päev kus Keukenhofi külastasime vihmane ja kuigi tegu oli ka nädala sisese päevaga, oli lilleaed paksult rahvast täis. Õnneks oli piletijärjekord lennujaamas lühike ning ka bussipeale saime koheselt (bussid käivad muidu iga viie minuti tagant). Mõte, mis meil järgmiseks Hollandi reisiks tekkis (kui see kunagi juhtuma saab): rentida auto ja sõita ise Lissesse, kus piirkonnas Keukenhof asub. Seal kandis on väga palju tulbipõlde, mida oleks tore ise avastamas ja vaatamas käia. Kindlasti aga ei tasuks oma ilusa pildi nimel põllumeestele meelehärmi valmistada ja põllule päriselt tatsama minna. Aga Keukenhof on hea ja mugav asendus ise põldude ülesotsimisele. Tegu on justkui hiiglasliku lillepeenraga, ja Keukenhof on avatud vaid kaks kuud aastas. Selleks aastaks on too lilleaed näiteks juba suletud.

Kas teadsite, et Hollandlased on suured friikafännid? Friikaputkasid leiab pea igalt tänavanurgalt. Oletan, et see on suuresti tänu naabrite (pean silmas Belgiat) mõjutusele. Ja lisandiks juurde vali kohalike kombel kindlasti majonees, mitte ketšup.

50 tulpi kimbus maksab lilleturul 5-10 eurot.

Kas Holland on kallis? Oleneb, millest räägime. Ühistransport on keskmisest kallim, tulbid näiteks palju odavamad kui meil, hehe :) Ma ei ütleks, et väljas söömine või tooted söögipoes oleksid olulisemalt kallimad olnud, aga majutus oli kindlasti päris kallis. Ilmselt saab mitte tipphooajal minnes oluliselt odavamalt läbi, kuid kevad Hollandis on kindlasti omaette kogemus, mille nimel olin mina nõus välja käima alguses arvestatust rohkem. Üldjuhul võib sinna minnes arvestada, et kõige odavam see sihtkoht pole, kuid ta on oma hinda väärt!

Ma võiksin sellest tegelikult mitte nii pikast reisist jutustada tunde ja tunde (või siis teie kui blogilugejate jaoks, lehekülgi ja lehekülgi), kuna tegu on äärmiselt omanäolise ja mulle aina enam huvi pakkuva sihtkohaga. Tunnen, et kõik olulisem sai öeldud, kuid kui teil on spetsiifilisemaid küsimusi, siis andke kommentaarides märku. Ja kui olete ise Hollandit külastanud, jagage oma eredamalt meeldejäänud hetki ja reisisoovitusi! Mina igaljuhul tahan kindlasti tagasi minna. Ja kes pole veel käinud, siis võtke plaani - Tallinnast saab Amsterdami AirBalticuga lausa otselennuga!

Lõpetuseks, nautige videot! :)